Welkom in de roze klas!

Welkom allemaal,



Neem een kijkje in onze kleuterwereld en ga mee op avontuur!
Bekijk ook zeker de blog van de paarse klas aangezien we regelmatig samenwerken, gaat u ook hier foto's van uw kleuter terugvinden.




Alvast veel plezier!











zondag 3 mei 2020

Mijn mama is een schat...deel 1


Voor we beginnen wil ik jullie graag even onze wetenschapspiraat Lotte voorstellen. Ze heeft onderzocht hoe ze het snelste de noot van de papegaai uit het ijs krijgt. Ze heeft Thijs en haar poppetjes ook al omgetoverd tot piraten.






Trommelgeroffel… 

Want ik heb een belangrijke boodschap. Kijk maar…


Ik wil nog even zeggen dat in deze speciale tijd niet iedereen in hetzelfde huis als zijn/haar mama woont. Dan kan je de opdrachten gewoon uitvoeren met je papa, broer, zus,  oma, opa, … Iemand die dus ook in je huis woont en je ook heel graag ziet.

Knutselwerkje en versje

Dinsdagmiddag of woensdagochtend gaan juf Melissa en juf Lise een zakje met knutselspullen komen afleveren aan je huis. Probeer het niet te lang buiten te laten hangen want er zitten spullen in die kunnen drogen (verf) en spullen die nat kunnen worden (papier en karton).

Op de blog van dinsdag ga ik jullie dan uitleggen wat je er allemaal mee kan doen.

Mama tekenen

Ga voor mama zitten en probeer haar zo goed mogelijk over te tekenen.
Vergeet niet dat je alles moet inkleuren.

Een foto met mama

Op het einde van de week, zou ik graag een mamacollage maken. Zo kan iedereen elkaars mama een beetje beter leren kennen.

Maak dus samen met mama een foto en stuur hem op. Dit ben ik alvast met mijn mama.

Handmassage

Niks zo ontspannend als een handmassage. Je hebt hiervoor een pot body-of handcrème nodig. Mochten jullie dit niet in huis hebben, kan je het ook met zeep en water doen.


Figuren herkennen
Deze mama heeft allerlei figuren vast. Weten jullie welke?
Kijk zeker ook eens rond in je huis en in je tuin. Misschien zie je deze figuren nog ergens.

Van links naar rechts:
Cirkel - Driehoek
Rechthoek – Vierkant

Raad eens hoeveel ik van je hou

Mama’s en kindjes houden heel veel van elkaar. Ook in de dierenwereld.
(Ook voor mama’s en papa’s blijft dit een heel ontroerend verhaal).

Nog een infootje voor wie het nog niet gezien heeft op facebook.
Gemaakte bundeltjes mag je altijd meegeven met juf Melissa of juf Lise. Mocht je ze niet gezien hebben, mag je naar school brengen. Aan de poort zoek je de bak van K3 waar je ze in kan leggen.  

Tot de volgende keer
Juf Melissa, juf Lise en juf Ine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten